1 lipca 2021 roku została uruchomiona Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) – efekt pracy Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego przy współpracy władz regionalnych i lokalnych oraz innych instytucji zaangażowanych w poprawę jakości powietrza z całej Polski.
Czym jest CEEB?
Jest to narzędzie informatyczne służące gromadzeniu i udostępnianiu informacji na temat ogrzewania wszystkich budynków w całym kraju. Pierwsze udostępnione funkcjonalności umożliwiają mieszkańcom elektroniczne przesłanie deklaracji za pośrednictwem portaluzone.gunb.gov.pllub w wersji papierowej za pośrednictwem gminy. Gromadzone dane dotyczą posiadanych oraz używanych źródeł ciepła, a ich zakres został dostosowany tak, aby każdy mieszkaniec i zarządca budynku był w stanie w prosty sposób przekazać wiarygodne informacje.
Kto powinien złożyć deklarację?
Informację o używanych i posiadanych urządzeniach grzewczych powinien przekazać każdy właściciel budynku mieszkalnego lub niemieszkalnego. W przypadku budynków wielorodzinnych obowiązek ten powinien wypełnić zarządca zbiorczo dla części lub całego budynku.
Do kiedy mamy czas?
Każdy właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek złożenia deklaracji w wersji elektronicznej lub papierowej w ciągu 12 miesięcy od uruchomienia bazy, czyli od 1 lipca 2021 roku do 30 czerwca 2022 roku w przypadku istniejących urządzeń grzewczych. W przypadku nowo powstałych urządzeń grzewczych termin ten wynosi 14 dni od uruchomienia źródła ciepła.
Ten serwis, podobnie jak większość stron internetowych wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. | Polityka bezpieczeństwa i polityka cookies