Ochrona zatrudnienia, zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach, to główne cele pakietu ustaw, które składają się na tzw. Tarczę Antykryzysową. Z jakich form pomocy mogą skorzystać przedsiębiorcy?
Małopolska Tarcza Antykryzysowa -
Bony dla samozatrudnionych - nabór wniosków (08.2020) - KLIKNIJ
Specjalna oferta Małopolskie Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. - KLIKNIJ
Małopolska Tarcza Antykryzysowa - Bon rekompensacyjny - nabór wniosków dla przedsiębiorców (05.2020) - KLIKNIJ
***************************************************************************************************************
Ochrona miejsc pracy i dofinansowanie do wynagrodzeń
Dla pracodawców, których obroty gospodarcze w następstwie wystąpienia COVID-19 spadły, przewidziane zostało świadczenie na rzecz ochrony miejsc pracy oraz wypłata z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych świadczeń na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników.
Zwolnienie ze składek dla mikrofirm
Dla mikrofirm zatrudniających do 9 osób przewidziane zostało zwolnione ze składek ZUS przez 3 miesiące tj. od 1 marca 2020 r. do 31 maja 2020 r. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujących dla niego osób. Zwolnienie dotyczy składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, FGŚP, FEP. Przedsiębiorca oraz pracujący na jego rzecz pracownicy zachowują prawo od świadczeń zdrowotnych i ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek.
Pożyczki dla mikroprzedsiębiorców
Dla mikroprzedsiębiorców została przewidziana pożyczka w wysokości do 5.000,00 zł przez okres 6 miesięcy. Pożyczka jest jednorazowa, wypłacana ze środków Funduszu Pracy na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Pożyczka jest oprocentowana w wysokości 0,05%, zaś okres jej spłaty nie może być dłuższy niż 12 miesięcy. W obecnie proponowanym rozwiązaniu przewiduje się, że pożyczka wraz z odsetkami ulega umorzeniu, pod warunkiem, że przedsiębiorca przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia nie zmniejszy stanu zatrudnienia na dzień 29 lutego 2020 r. w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy.
Dla przedsiębiorców, którzy ponoszą negatywne konsekwencje COVID-19 przewidziane zostało prawo odliczenia straty poniesionej w 2020 r. od dochodu z działalności uzyskanego w 2019 r. Warunkiem jest osiągnięcie w 2020 r. w porównaniu do 2019 r. przychodów niższych o co najmniej 50%. Obniżenie jest jednorazowe, nie więcej niż o kwotę 5.000.000,00 zł. Tarcza odroczyła także niektóre terminy wykonania obowiązków spoczywających na przedsiębiorcach.
źródło: www.biznes.gazetaprawna.pl
Przedsiębiorco! Nie musisz pojawiać się w Urzędzie Gminy, wiele spraw załatwisz z domu!
Usługi CEIDG online:
Ponadto sprawdź:
Ważne kontakty:
- 22 560 16 00 - specjalna linia telefoniczna ZUS: jeśli szukasz informacji o dodatkowym zasiłku opiekuńczym
- 800 190 590 - całodobowa infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia: jeśli nie wiesz jak postępować w sytuacji podejrzenia zarażenia koronawirusem
Wsparcie dla przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Gminy Brzeszcze.
Przedsiębiorca, który z powodu epidemii koronawirusa ma problemy finansowe może ubiegać się o:
- odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty podatku od nieruchomości,
- przesunięcie płatności z tytułu najmu gruntów i lokali będących własnością Gminy Brzeszcze.
Płatności za miesiące kwiecień - maj 2020 roku zostaną odroczone/przesunięte do 31 sierpnia 2020 roku.
Co należy złożyć?
- Wniosek wraz z uzasadnieniem zawierającym opis sytuacji, w której znalazł się przedsiębiorca i wyjaśnieniem w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na działalność finansową przedsiębiorstwa.
- Dokumenty potwierdzające sytuację finansową tj. sprawozdanie finansowe za 2018 r., za 2019 r. lub inne dokumenty potwierdzające sytuację finansową (w przypadku wniosku o odroczenie terminu płatności czy rozłożenia na raty podatku od nieruchomości)
W przypadku ulgi udzielanej w formie pomocy de minimis należy złożyć:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis POBIERZ
- oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy lub o nieotrzymaniu pomocy dotyczące bieżącego roku oraz 2 poprzedzających lat (2018-2019)
Każdy wniosek przedsiębiorcy będzie rozpatrywany indywidualnie.
Informujemy, że Gmina Brzeszcze nie pobiera opłaty prolongacyjnej.
Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami można złożyć w następujący sposób:
- przesłać w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą
e- PUAP (adres: /6m973oagob/skrytka )
- przesłać w wersji papierowej pocztą na adres:
Urząd Gminy w Brzeszczach, ul. Kościelna 4, 32-620 Brzeszcze.
-złożyć w wersji papierowej osobiście, do specjalnej skrzynki zawieszonej przy wejściu głównym do Urzędu Gminy: