Celem projektu jest wsparcie rozwoju elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji oraz zwiększenie dostępu zarówno obywateli (osób fizycznych), jak i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych on-line, a także poprawa jakości pracy wewnątrz administracji gminnej.
Dla klientów urzędu będzie to oznaczało skrócenie czasu potrzebnego do załatwienia wybranej sprawy wraz z ułatwieniem procedury realizacji całości zagadnienia. W zakresie spraw realizowanych przez sektor prywatny przekłada się to na ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej i przedsiębiorczości.
W ramach projektu zostaną wdrożone nowe rozwiązania IT służące cyfryzacji procesów i procedur administracyjnych, które będą powszechnie wykorzystywane.
W ramach projektu zakupione zostanie oprogramowanie dla wdrożenia 8 e-usług, oprogramowanie będzie tworzyło jeden jednolity system informatyczny, w skład którego będą wchodziły:
1.Gminny Portal Usług Publicznych
2.Moduł elektronicznego obiegu dokumentów,
3.Moduły poszczególnych e-Usług (moduł podatków lokalnych, moduł gospodarki odpadami, moduł ewidencyjny).
W ramach projektu będą udostępnione 4 e-usługi o tzw. poziomie dojrzałości 5, czyli pełna personalizacja sprawy danego klienta urzędu. Poziom ten dotyczyć będzie nastepujących dziedzin:
- elektroniczna obsługa podatku od nieruchomości, rolny, leśny osób fizycznych,
- elektroniczna obsługa podatku od nieruchomości, rolny, leśny osób prawnych,
- elektroniczna obsługa podatku od środków transportowych,
- elektroniczna obsługa zobowiązania z tytułu wywozu odpadów komunalnych.
Ponadto udostępnione zostaną 4 e-usługi o poziomie dojrzałości 1, czyli umożliwiające dostęp do informacji w zakresie:
- informacje o mieniu gminy (wyszukiwarka),
- informacje budżetowe: dochody budżetu wg klasyfikacji: plan i wykonanie, wydatki budżetu wg klasyfikacji: plan i wykonanie,
- stan spraw osób fizycznych i prawnych - udostępnienie informacji dotyczących: np. znaku sprawy, przewidywanego terminu zakończenia, osoby prowadzącej,
- udostępnienie informacji o korespondencji np. data wpływu, znak sprawy, numer korespondencji.
W ramach projektu zakupiona również zostanie infrastruktura sprzętowa oraz przewidywane są działania z zakresu przeszkolenia pracowników Urzędu.
Oferowane w ramach portalu usługi będą równoważne co do wykonywanych usług w standardowym trybie, jednakże cały proces będzie się odbywał automatycznie z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych bez konieczności wizyty klienta w siedzibie Urzędu. E-usługi będą również dostępne na urządzeniach mobilnych.
Całkowity koszt projektu wynosi ponad 505 tysięcy złotych. Planowany teremin zakończenia realizacji projektu oraz wdrożenia e-usług to grudzień 2017 roku.
Szczegółowe informacje o Programie oraz listę gmin, które pozyskały dofinansowanie, zamieszczono na stronie internetowej
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.