Podpisanie umowy dofinansowania - projekt "E-Brzeszcze - wdrożenie nowych e-usług publicznych dla mieszkańców i przedsiębiorców z terenu gminy Brzeszcz".

10 stycznia 2017 roku podpisano umowę przyznania pomocy finansowej na realizację projektu "E-Brzeszcze - wdrożenie nowych e-usług publicznych dla mieszkańców i przedsiębiorców z terenu gminy Brzeszcz".
Dofinansowanie w wysokości 332.301,04 zł pochodzi ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej 2. Cyfrowa Małopolska, Działanie 2.1 E-administracja i otwarte zasoby, Poddziałanie 2.1.1 Elektroniczna administracja.
Celem projektu jest wsparcie rozwoju elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji oraz zwiększenie dostępu zarówno obywateli (osób fizycznych), jak i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych on-line, a także poprawa jakości pracy wewnątrz administracji gminnej.
Dla klientów urzędu będzie to oznaczało skrócenie czasu potrzebnego do załatwienia wybranej sprawy wraz z ułatwieniem procedury realizacji całości zagadnienia. W zakresie spraw realizowanych przez sektor prywatny przekłada się to na ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej i przedsiębiorczości.
 
W ramach projektu zostaną wdrożone nowe rozwiązania IT służące cyfryzacji procesów i procedur administracyjnych, które będą powszechnie wykorzystywane.
W ramach projektu zakupione zostanie oprogramowanie dla wdrożenia 8 e-usług, oprogramowanie będzie tworzyło jeden jednolity system informatyczny, w skład którego będą wchodziły:
1.Gminny Portal Usług Publicznych
2.Moduł elektronicznego obiegu dokumentów,
3.Moduły poszczególnych e-Usług (moduł podatków lokalnych, moduł gospodarki odpadami, moduł ewidencyjny).
 
W ramach projektu będą udostępnione 4 e-usługi o tzw. poziomie dojrzałości 5, czyli pełna personalizacja sprawy danego klienta urzędu. Poziom ten dotyczyć będzie nastepujących dziedzin:
- elektroniczna obsługa podatku od nieruchomości, rolny, leśny osób fizycznych,
- elektroniczna obsługa podatku od nieruchomości, rolny, leśny osób prawnych,
- elektroniczna obsługa podatku od środków transportowych,
- elektroniczna obsługa zobowiązania z tytułu wywozu odpadów komunalnych.

Ponadto udostępnione zostaną 4 e-usługi o poziomie dojrzałości 1, czyli umożliwiające dostęp do informacji w zakresie:
- informacje o mieniu gminy (wyszukiwarka),
- informacje budżetowe: dochody budżetu wg klasyfikacji: plan i wykonanie, wydatki budżetu wg klasyfikacji: plan i wykonanie,
- stan spraw osób fizycznych i prawnych - udostępnienie informacji dotyczących: np. znaku sprawy, przewidywanego terminu zakończenia, osoby prowadzącej,
- udostępnienie informacji o korespondencji np. data wpływu, znak sprawy, numer korespondencji.

W ramach projektu zakupiona również zostanie infrastruktura sprzętowa oraz przewidywane są działania z zakresu przeszkolenia pracowników Urzędu.
Oferowane w ramach portalu usługi będą równoważne co do wykonywanych usług w standardowym trybie, jednakże cały proces będzie się odbywał automatycznie z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych bez konieczności wizyty klienta w siedzibie Urzędu. E-usługi będą również dostępne na urządzeniach mobilnych.

Całkowity koszt projektu wynosi ponad 505 tysięcy złotych. Planowany termin zakończenia realizacji projektu oraz wdrożenia e-usług to połowa 2017 roku.

Bądź na bieżąco z aktualnościami w Brzeszczach

wpisz swój adres e-mail i otrzymuj informacje na swoją pocztę
zamknij
Ten serwis, podobnie jak większość stron internetowych wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. | Polityka bezpieczeństwa i polityka cookies