Wstęp deklaracji.
Urząd Gminy w Brzeszczach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony informacyjnej https://brzeszcze.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony informacyjnej https://brzeszcze.pl
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Gminy w Brzeszczach
32-620 Brzeszcze
ul. Kościelna 4
tel.
32 77 28 500
email:
[email protected]
Adres strony internetowej podmiotu:
https://brzeszcze.pl
Data sporządzenia aktualizacji:
2022-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez przeszkolonego pracownika Urzędu Gminy w Brzeszczach.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
2022-03-31
Data publikacji strony internetowej:
2015-01-15
Strona informacyjna
https://brzeszcze.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu Gminy w Brzeszczach,
- część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu Gminy w Brzeszczach.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez przeszkolonego pracownika Urzędu Gminy w Brzeszczach.
Ułatwienia na stronie informacyjnej https://brzeszcze.pl
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery),
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
- możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami,
- mapa strony,
- focus wokół elementów nawigacyjnych
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą do kontaktu w sprawie dostępności jest Koordynator do spraw dostępności w Urzędzie Gminy w Brzeszczach: Magdalena Maj - Sekretarz Gminy.
(Zarządzenie Nr 50/2020 Burmistrza Brzeszcz z dnia 15 maja 2020 r. w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw Dostępności w Urzędzie Gminy w Brzeszczach
- KLIKNIJ)
e-mail:
[email protected]
Telefon:
32 77 28 500
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Gminy w Brzeszczach ul. Kościelnej 4 spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W zakresie dostępności architektonicznej:
- przestrzenie komunikacyjne budynków wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma - korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy),
- instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń – rampy podjazdowe, windy, drzwi automatycznie otwierane,
- zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy - tablice informacyjne, informatorium,
- zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego - instrukcja dla pracowników informacji,
- zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób - komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji,
- zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami obsługi przy dedykowanym stanowisku wyposażonym w: biurko o obniżonej ladzie, pętlę indukcyjną, usługę wideo-tłumacza.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
zapewnienie komunikacji z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku - pracownik schodzi do interesanta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez innego pracownika Urzędu o konieczności obsługi interesanta z niepełnosprawnością ruchową w holu głównym przy wejściu do budynku.
Pozostałe informacje przeznaczone dla osób ze szczególnymi potrzebami zostały zamieszczone na stronach
BIP Urzędu